Link do Galerii

POZDRAWIAMY Z NIEMIEC CZYLI PRAKTYKI ZAGRANICZNE - intro

28 stycznia dwunastoosobowa grupa młodzieży z technikum, wraz z opiekunką panią Moniką Dymek, wyruszyła w nieco męczącą podróż do Schkeuditz, koło Lipska. Naszym celem było odbycie praktyk zawodowych.

Po przybyciu na miejsce zostaliśmy zakwaterowani w ośrodku Vitalis, a następnie udaliśmy się na krótki spacer po Lipsku, które okazało się być przepięknym miastem. Zobaczyliśmy m.in.ratusz, kościół św. Mikołaja, Uniwersytet Lipski oaz wjechaliśmy windą na Panorama Tower skąd mogliśmy podziwiać widok Lipska.

Po południu na spotkaniu organizacyjnym każdy dowiedział się, gdzie będzie odbywał praktyki. "Hotelarze" będą szkolić swoje umiejętności w hotelu Arena City, "gastronomicy" w kantynie DHL, a mechanicy w warsztacie w ośrodku (czyli na miejscu).

Poznaliśmy też nasz ośrodek i zasady w nim panujące.

Wycieńczeni udaliśmy się na zasłużony wypoczynek. Przed nami ciężkie cztery tygodnie pracy, ale damy radę!

PRAKTYKI ZAGRANICZNE -Tydzień pierwszy

Uff! Łatwo nie było. Codziennie wczesne pobudki, dojazdy, ale jesteśmy dumni z siebie, bo daliśmy radę!

W nagrodę pojechaliśmy na weekendową wycieczkę do Berlina (i znowu wczesna pobudka:(). Na miejsce dotarliśmy pociągami, a na dworcu czekała już na nas bardzo sympatyczna przewodniczka, pani Kasia, która najpierw zabrała nas do naszego hotelu.

Po zakwaterowaniu rozpoczęliśmy zwiedzanie stolicy Niemiec. W ciągu dwóch dni mieliśmy okazję pospacerować po Alexander or Potsdamer Platz, zobaczyć m.in.Katedrę Berlińską, Bramę Brandenburską, fragmenty Muru Berlińskiego czy też gmach Parlamentu. Pobawiliśmy się w Muzeum Techniki, zobaczyliśmy wspaniałe eksponaty w Muzeum Nowym oraz obserwowaliśmy życie morskie w Sea Life. \

Znowu zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do ośrodka. Przed nami tydzień drugi.